Wielkie Wtajemniczenia

Podróż Wędrowca przez poszczególne Wielkie Wtajemniczenia jest metaforą naszej wędrówki przez życie, spotykające nas zarówno przyjemne, jak i nieprzyjemne doświadczenia, których nie szczędzi nam los.

Każda karta, przy której zatrzymujemy się podczas tej podróży, jest jedynie etapem, chwilowym przystankiem, stacją podsumowującą nasze dotychczasowe osiągnięcia. Kolejnym doświadczaniem, które każdy z nas musi przeżyć by uzmysłowić sobie własne braki, zrozumieć i odrobić lekcję, której musimy się nauczyć by móc spłacić wszystkie zobowiązania, wynikające tak z minionych wcieleń, jak i zgromadzonych w obecnym.

Inaczej mówiąc: każdy Arkan jest swoistym punktem kontrolnym na trasie rajdu, gdzie następuje rozliczenie i podsumowanie minionego etapu. Jest ich dwadzieścia, a do każdego został przypisany konkretny zestaw atrybutów, sytuacji. Punktem startowym jest karta-brama, oznaczona liczbą zero, i najczęściej określana jako Głupiec (Wędrowiec). Podróż przez życie zamyka kolejna karta-brama, którą jest Świat.

Te dwie karty mają szczególne znaczenie i z tego też względu wyodrębniłem je w postaci swoistych drzwi wejściowych i wyjściowych.

Znaczenia Wielkich Wtajemniczeń, jak i Małych Wtajemniczeń, zostały zaczerpnięte z książki Dariusza Cecudy Encyklopedia Numerologiczna Sztuk Mantycznych.

 

ObrazNazwa Wielkiego ArkanuStronaObrazNazwa Wielkiego ArkanuStrona
00sWędrowiec (Głupiec)11sMoc
01sMag12sWisielec
02sCesarzowa13sŚmierć
03sCesarz14sUmiarkowanie
04sPapieżyca15sDiabeł
05sPapież16sWieża
06sKochankowie17sGwiazda
07sRydwan18sKsiężyc
08sSprawiedliwość19sSłońce
09sEremita20sSąd
10sKoło Fortuny21sŚwiat